Gå til hovedindhold

Tre ting, Millum Procurement hjælper dig med

Stadig flere organisationer anskaffer sig et indkøbssystem. Ofte har organisationen defineret et eller flere områder omkring sine indkøb, som de ønsker at forbedre. De typiske årsager er et ønske om mere kontrol, lavere udgifter og at frigøre tid til de ansatte.

Af: Sofie Vatle 23.02.2021 12:35

loungemoete

Ser man på det store billede, er Millum Procurement absolut et svar på disse ønsker. Men det er vigtigt at understrege, at et indkøbssystem ikke er et quick-fix. Hele organisationen skal være med, og det kræver dedikation for at lykkes.

Bjørn Anskau

CEO Millum

At investere i et indkøbssystem kræver velovervejede tanker og en klar strategi. Hvis du overvejer, om I har brug for at få styr på jeres egne indkøb, eller om der er noget at tjene på at anskaffe sig et indkøbssystem, kan det være en god idé at tage en snak med Millum.

Vi har mange dygtige konsulenter og en masse erfaring in-house. Det er lige så vigtigt for os, at kunden faktisk får gavn af et indkøbssystem. Er der ikke stor nok indkøbsvolumen, vil det ikke kunne betale sig at investere i et indkøbssystem.

Hvordan kan et indkøbssystem hjælpe dig med at få mere kontrol, lavere omkostninger og frigøre de ansattes tid?

1. Millum Procurement hjælper dig med at håndhæve og overholde kontrakten

Det vigtigste, du får ved at tage et indkøbssystem i brug, er fuld kontrol og oversigt over alle dine aftaler. Aftalerne definerer først og fremmest en givet pris, men også krav til standarder for service og kvalitet samt leveringsgarantier. Ved at indkøbe alt gennem et system kan du sørge for, at aftaler overholdes, og at I får de rigtige varer i rette tid hver gang.

Millum har som mål at bidrage til en enklere handel. Via Millum Procurement får du bedre kontrol over alle indkøb. Når du samler alle dine indkøb på et sted, sikrer du, at alle indkøb sker på dine præmisser. Det giver en bedre oplevelse og en enklere hverdag.

2. Millum Procurement reducerer dine omkostninger i indkøbsprocessen

Når du får overblik over alle aftaler og kan definere, hvilke leverandører der skal være tilgængelige for dine indkøbere, åbnes mulighederne for at spare penge og reducere omkostningerne. Samtidig får du styr på handlen uden for aftaler og kan gribe ind, når du kan se, at indkøberne gør dårlige køb.

Omkostningsbesparelser går igen hos alle indkøbsorganisationer. Ved at systematisere alle indkøb kan man stoppe alle fordyrende og urentable indkøb og i stedet hjælpe organisationen med at foretage de rette indkøb.

3. Millum Procurement lader dine ansatte bruge tiden på værdiskabende arbejde

For de ansatte kan det være en stor overgang at gå fra manuelle bestillinger med en høj grad af frihed til elektroniske indkøb med definerede aftaler og leverandører. Men når de kommer ind i det, vil de opdage, at de kan bruge tiden på mere værdiskabende arbejde.

Det ligger i menneskets natur at gøre modstand mod ændringer, vi ikke selv har drevet frem. Men vi har oplevet i 15 år, at slutbrugerne hurtigt indser nytten og lønsomheden i at bruge Millum Procurement. Jeg mener, at kokke skal have lov at lave mad og ikke bruge tid og energi på at ringe rundt for at bestille eller finde varer. Når alle bruger mest mulig tid på det, de er bedst til, vil virksomheden også få en ikke-økonomisk gevinst af Millum Procurement.