Gå til hovedindhold

Tilfreds køkkenchef hos Bastion

Corazon Furuseth har arbejdet som køkkenchef i tre år og er nu også chef for mad og drikke på Nordic Choice-hotellet Clarion Collection Bastion i Oslo. Corazon fortæller, at indkøbsportalen så afgjort har gjort hendes arbejdsdage lettere.

Af: Sofie Vatle 18.10.2018 09:24

corazn

Jeg handler 100 % af alle varer gennem By@Choice. De få undtagelser er, når noget er udsolgt hos leverandøren, eller hvis vi tvinges til at ændre menuerne med kort varsel.

Corazon Furuseth

Køkkenchef

På Clarion Collection Bastionen er der flere personer, der foretager indkøbene, hvilket indebærer, at de er blevet hurtigere til at supplere hinanden og samarbejde ved indkøb.

Jeg afgiver bestillinger via portalen fire gange om ugen pga. leverandørernes forskellige leveringsdatoer. Hvis ikke det passer ind i mit skema, kan mine kolleger nemt gå ind og afgive bestillingen for mig.

Let at bruge

Det første, Corazon kommer ind på, er, hvor let portalen er at bruge, når først man har sat sig ind i systemet. Hun fortæller, at hun har fået vældig god uddannelse og opfølgning af servicecenteret hos Choice, ud over Millums uddannelse på arbejdspladsen.

Det vigtigste er at lære funktionerne at kende og skabe sine egne rutiner for, hvordan man arbejder i portalen. Alt, hvad der er brug for, ligger der; man skal bare lære at benytte de funktioner, man har brug for.

Det er ikke mange ting, der ikke fungerer optimalt, mener Corazon, men søgefunktionen har dog givet en del problemer i hverdagen.

Det er rigtig godt, at den nye indkøbsportal har en bedre søgefunktion. Jeg ser frem til at begynde at bruge den!

Synes godt om indkøbslisterne

Jeg synes virkelig godt om funktionen til indkøbslister! Den er bare så simpel! Indkøbslisterne fungerer rigtig godt og er en stor hjælp i bestillingsprocessen. Det er absolut min favoritfunktion i indkøbsportalen! Desuden kan jeg godt lide, hvordan den fungerer sammen med statusopgørelse. Jeg synes, at layoutet er dejligt enkelt, og nu, hvor jeg har hørt, at den vil komme i en offline-version, føles det rigtigt godt!

Det sker indimellem, at nogle af de varer, som Corazon har brug for, ikke længere er på lager eller er udgået.

Så kan jeg tage telefonen og løse det. Men jeg har nu fundet ud af, at systemet er vældig godt til at foreslå og finde erstatningsvarer til mig. Det kan jeg virkelig godt lide – det er supernemt!

Bevidst indkøber

Det er absolut ikke tilfældigt, hvad Corazon køber ind. Hun arbejder systematisk på at holde vareudgifterne nede. Her går ingen mad til spilde, og Bastion har en meget lav andel madaffald, der smides ud. Corazon fortæller, at hun altid planlægger måltiderne ud fra, hvad der er på lager.

Jeg kigger hele tiden efter gode tilbud. Jeg er meget økonomisk og prisbevidst. Derfor er det supergodt, at leverandørerne kører kampagner, som vi informeres om via portalen. Så køber jeg gerne store partier ind, som kan deles op til fremtidig brug.

Bastionen er blevet et af de bedste hoteller i Choice-kæden, når det kommer til vareudgifter.

Det synes jeg er vældig skægt og noget, der gør mig stolt. Jeg har jo været med og set, at vareudgifterne er faldet, siden jeg startede her. Det er virkelig sjovt!

Menybank på vej

Bastion er ved at komme i gang med Menybank i indkøbsportalen. For Corazon indebærer det endnu et hjælpemiddel, der gør hverdagen lettere.

Jeg ser virkelig frem til at begynde at arbejde med Menybank. Jeg tror, det bliver rigtig godt. Det vil skabe et helt nyt informationsflow mellem køkkenet og tjenerne her. Vi satser allerede meget på gluten- og laktosefri mad, men i dag udfører vi mærkningen manuelt. Så det bliver rigtig godt at få det hele færdigmærket på et stykke papir!

En lettere hverdag simpelthen

Jeg er alt i alt vældig godt tilfreds med Millum Procurement (By@Choice). Alt hvad jeg skal bruge i løbet af arbejdsdagen, er samlet på ét sted. Det gør helt klart min hverdag nemmere.